50+1 jazykových výzev

Žáci 7. – 9. třídy plnili jazykové výzvy s velkým nasazením, a to doma, mimo výuku. Některé výzvy byly lehké, jiné obtížnější. 51. výzva byla vždy speciální – byla totiž odrazem nápadů a tvořivosti žáků samotných.
Výzvy byly zaměřené na všechny jazykové dovednosti – čtení, poslech, psaní i mluvení. Velmi oblíbené bylo počítání od 1 do 10 ve třech cizích jazycích během 1 minuty, poslech 5 písniček v různých cizích jazycích či zhlédnutí filmu v cizím jazyce s titulky nebo zaslání textové zprávy v cizím jazyce.
Jakub Š. a Jan Ch. překvapili skypováním v anglickém jazyce, Barbora Ž., Nikola CH. a Vendula O. použitím receptu v cizím jazyce k přípravě pokrmu, Barbora Ž. rozhovorem s tetou z Německa, Samuel Z. zpěvem anglické písně, Slávek T. vlastní výzvou, při které sepsal a zrýmoval slova k německé písni, Lukáš P. zabodoval vlogem z Egypta v angličtině…
Během plnění jazykových výzev si žáci vyzkoušeli svoji kreativitu, zkusili si něco nového, co by pravděpodobně za normálních okolností nezkusili, vystoupili ze své komfortní zóny a ukázali, co všechno jsou schopni dělat za použití cizích jazyků. Učitelé pilně kontrolovali plnění výzev a těšili se ze schopností svých žáků.
A kdo vyhrál? Přece všichni, kteří to zkusili… Ale protože má mnoho našich žáků soutěživého ducha, pojali jsme jazykové výzvy jako soutěž. Velká pochvala patří všem žákům 4. třídy, kteří se do Evropského dne jazyků zapojili. V počtu splněných výzev i zúčastněných žáků zvítězili „deváťáci“. Druhé místo vybojovali „osmáci“ a na třetím místě se umístili „sedmáci“. Všem aktivním hráčům blahopřeji a děkuji za spolupráci.
Tags

Leave a comment