Do oranžové třídy byli pozváni rodiče předškoláků, aby se podívali, jak pracují jejich děti při různých výchovně-vzdělávacích aktivitách v rámci příprav na vstup do školy.
Po krátkém společném povídání nejdříve děti řešily úkoly na deseti stanovištích v rámci předmatematické a předčtenářské pregramotnosti. Rodiče mohli sledovat, jak se dětem daří a případně s nimi spolupracovat.
Děti se pak soustředily v komunitním kruhu, což je jejich každodenní rituální činnost, ukazovaly jak pracují ve skupině, jak umí rychle reagovat na pokyn učitelky, respektovat ostatní mluvčí. Procvičovaly si sluchové vnímání – rozeznávání hlásky na začátku slova, dělení slov na slabiky i hlásky, určování počtu slabik, umět říci celé své jméno, adresu apod.
Úroveň vyjadřování a počítání do 6 předvedly děti při hře “Já mám, ty máš”, dobrou paměť zase při hře “Přijel kmotr”.
Děti se též předvedly při grafomotorických činnostech, řešení úkolů s geometrickými tvary, umisťování předmětů do rastrů i určování počtu a přiřazení k číslu.
Společně s rodiči si pak zahráli hru “Ty a já”, kde předvedli rychlou reakci, znalost pravé a levé strany, pohybové schopnosti.
Na závěr si děti i rodiče vyzkoušeli projít labyrintem podle zadání.
Děti byly šikovné, moc se snažily, aby ukázaly, co všechno se již naučily. Celá odpolední akce se protáhla víc, než jsme plánovali, ale kladné ohlasy rodičů nás přesvědčily, že si společné odpoledne s dětmi užili.